Otin nyt itseäni viimeinkin niskasta kiinni ja kirjoitan jotain. On tapahtunut aika paljon, enkä varmaan muista tahi jaksa kirjoittaa läheskään kaikkea, mutta ihan sama.

Koulu on jatkunut vähän paremmissa tunnelmissa kuin tuo ensimmäinen päivä, vaikka ankealta paikalta se silti tuntuu. Oppiaineet ovat monet olleet ihan kuolettavan tylsiä, ja ei pelkästään aineissa josta en pidä, vaan myös kaikissa muissakin tuntuu ensinnäkin "kontakti" opettajaan lähes olemattomalta ja "oppimisinnokkuus" on samaa luokkaa. Meidän luokanvalvoja on ollut lähes koulun alkupäivistä lähtien sairaana ja meillä on joku sijainen, jonka opetustyyli on sitä meidän luokanvalvojankin tyyliä (joka turhauttaa välillä) ärsyttävämpi. Siksi englannin tunnit eivät ole enää yhtään niin mukavia, ja kun viime vuonna sanoin lempiaineideni olevan englanti ja historia, taidan nyt sanoa historia ja ruotsi. Miksi ruotsi? Viime vuonna en oikein tykännyt siitä meidän open takia, mutta nyt oon okei asian kanssa ja tunneilla on ihan kivaa. Syynä saattaa toki olla sekin, että olen kesän aikana alkanut tykätä yhä enemmän pohjoismaista ja ennen kaikkea pohjoismaiden kielistä. Vaikka opettelisin kyllä mielummin norjaa tai islantia kuin ruotsia, mutta oh well.

Koulussa ei siis oo kauheen kivaa mutta mitäs muuta? Tuossa elokuun puolella nukuin ainakin pommiin. Olen yleensä tuolla parin sadan metrin päässä pyörän kanssa odottamassa kavereitani noin klo 7:30, koska ajamme kouluun yhtä matkaa. No, yksi aamu olin laittanut herätyksen kiinni ja heräsin uudestaan klo 7:27, eli kolme minuuttia kun mun pitäisi olla jo siellä tapaamispaikalla, ja olisin ehtinyt paikalle jos olisin juuri silloin lähtenyt ulos, mutta sen sijaan olin unenpöpperöisenä yövaatteissa omassa huoneessani. No eihän siinä, vaihan äkkiä vaatteet samaan aikaan kun soitan kaverille asiasta ja että aikovatko odottaa mua, vaikka mulla meneekin viisi minuuttia kauemmin päästä paikalle (ja odottivat <3). Käyn vessassa ja otan aamupalani reppuun ja lähden ajamaan koulua kohti. Olimme koululla samaan aikaan kuin aina ennenkin. Luojan kiitos ajoin silloin tosiaan pyörällä. Jos tuo olisi käynyt talvella, olisin myöhästynyt linja-autosta. Näin ei onneksi ole vielä päässyt käymään toistamiseen. :D

Sain viimein käsiini sen ajat sitten kirjastosta varaamani kirjan "Suljettu maa: Elämää Pohjois-Koreassa". Älyttömän hyvä kirja, suosittelen.

Avataria en enää fanita kovinkaan (mutta kyllä jonkun kuukauden päästä taas, viimeistään ens vuoden alussa kun LOKiin tulee kakkoskausi ilmeisesti sillon.) Sen sijaan tykkään nyt taas vaihteeksi älyttömästi Hetaliasta (vaikka en vieläkään siedä niitä ärsyttävän luokan fanityttöjä).

Yks parhaista ystävistäni muutti lähemmäs ja nyt se osuu tossa ihan meidän koulun lähellä, joten sen luo ei oo kauheen pitkä matka. Katottiin sen kans putkeen Disney-klassikkoja, oli kivaa. Ollaan molemmat kiinnostuttu siitä islannin kielestä, niin mietittiin pitäsköhän kattoa joku elokuva islanniksi (tekstityksillä tietenkin).

Pelasin yks päivä tossa Simssiä. Mun kakkosen peruspelin levy ei toimi ja pöytäkone ei voi pyörittää vanhoja pelitallennuksia kun ei ole tilaa ja tällä mun koneella ei pyöri mikään muu peli kun osu! ja Touhou. No pelasin pöytäkoneella mun tunnuksella, missä ei oo koskaan mitään pelitallennuksia ollutkaan. Hirveetä säätämistä tämäkin... Firefox ei muuten toimi vieläkään. Oon jo aika tottunu tähän Chromeen, vaikka tähän saaki vaan paskoja teemoja.



Kävin katsomassa Urhean, ja katsomisen arvoinen elokuva se musta oli. Vois ehkä ostaa sen pelin Wiille (tai toivoa joululahjaksi), kun hankin sen Tangled-pelinkin sillo...